سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه چیز در مورد مرغ عشق
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
  لوگوی دوستان
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 494
بازدید دیروز : 682
کل بازدید : 236176928
کل یادداشتها ها : 15

نوشته شده در تاریخ 91/12/1 ساعت 5:14 ع توسط مرغ عشق


1) باجریگار حداقل یک ماه نیاز دارد تا به محیط جدید زندگی عادت کنه و به نوعی به امنیت و آرامش اون محل اعتماد کنه و بعد از 3 ماه جفت بخوره و بعد از حدود یک سال تخم بذاره (البته اگر نر و ماده آماده باشن)

پس یک سال انتظار زمان زیادی نیست که برای تخم گذاشتن مرغ عشقتون صبر کنید اما اگر عجله دارید میتونید مرغ عشق با تخم یا با جوجه بخرید که مطمئن باشید تخم میذارند چون مرغ عشق هایی که تخم بذارند و جوجه بدهند بعد از اینکه جوجه هایش خودشون بتونن دونه بخورند ( جوجه حدودا یک ماهه دون خور میشه ) دوباره تخم میذارند و تقریبا سالی 6بار و هر بار حدود 5تا جوجه میدهند (به طور متوسط سالی 30 جوجه)

2) معمولا پرنده های بالغ که از مغازه ها خریداری میشه دچار سوءتغذیه هستند و خیلی از اونها نمیدونن تخم مرغ و هویج چی هست؟

بایستی برای پرنده هات یک منوی غذایی جدید و مقوی تعریف کنی و حسابی تقویتشون کنی.

ساده ترین غذاهای تقویتی که میتونی به پرنده هات بدی عبارتند از:

- ارزن مخلوط با کتان (نسبت 4 به 1) و شاهدانه ریز (نسبت 5 به 1)

- یک نان باگت را خشک کرده و همراه با 7 عدد پسته, 7 عدد بادام, 50 گرم کنجد آسیاب کرده و یک تخم مرغ را پخته و رنده کرده و از مخلوط آسیاب شده به اندازه یک قاشق سوپخوری مخلوط کرده و سه وعده در روز به اندازه یک قاشق مرباخوری به پرنده هات میدی. این مخلوط مثل معجون عمل کرده و بسیار مقوی است. در ابتدا ممکنه پرنده هات اصلا ندونن چی هست ولی بعدش از سر و کولت بالا میرن تا براشون از این مخلوط بزاری.

- در طول هفته 2بار براشون سبزی (ترجیحاً جعفری یا گشنیز), هویج, فلفل دلمه ای, کاهو, سیب قرار بده. نیاز نیست همه اینها رو باهم براشون بزاری بلکه توی این 2روز میتونی هرکدوم رو که داری قرار بدی. فقط در مورد کاهو زیاده روی نکن که بشدت موجب اسهال میشه.

- در طول هفته 2وعده تنقلاتی مثل جوانه گندم, برنج پخته بدون نمک و روغن, ذرت پخته براشون قرار بده.

- بصورت مداوم تکه ای کف دریا در دیواره قفس قرار بده تا املاح موردنیاز بدن پرنده ها تامین بشه و نوک خود را با آن اصلاح کنند.

- از داروخانه دامپزشکی پودر "ویتالین" تهیه کن و براشون بصورت روز در میان به مدت 6ساعت قرار بده. این پودر مولتی ویتامین مخصوص طیور است و من شخصاً مخالف استفاده از مولتی ویتامین انسانی برای پرندگان هستم. اگر پرنده هات آب مخلوط با ویتالین رو نخوردن بایستی صبح تا ظهر براشون آب نزاری و بعدش که قرار بدی چون تشنه هستن میخورن.

- در مورد دمای اتاق هم که بایستی معمولی باشه , ترجیحاً قفس در جایی باشه که نور آفتاب بصورت غیر مستقیم (مثلا از پشت پرده) به مدت یک ساعت داخل قفس بیوفته , به هیچ وجه روبروی باد کولر یا پنکه نباشن و یک روز در میان حدود ظهر براشون آب بزار که آب تنی و حمام کنن. اگر آب تنی نکردن میتونی خیلی آرام و دوستانه با آبپاش روشون آب اسپری کنی. نباید خیس خیس بشن بلکه در حد یک اسپری کافیه.

3) برای جفت خود تا زمانی که تمایل هردو به جفتگیری رو ندیدی لونه قرار نده. بزار لونه بعنوان محلی جهت تخم گذاری و بزرگ کردن جوجه استفاده بشه نه اینکه بعنوان یک اسباب بازی برای پرنده هات. قبل از قرار دادن لونه مقداری کم آب داخل لونه بریز و به اندازه یک قاشق سوپخوری گچ ساختمان توی آب حل کن و بزار توی آفتاب تا کاملا خشک بشه. اینکار باعث میشه الف) کلسیم بدن ماده تامین بشه. ب) مانع قل خوردن و لق شدن تخم ها میشه.

اگر این کارها رو انجام بدید به احتمال 80% مرغ عشقتون حداکثر تا یک سال دیگه تخم میذاره و جوجه های قوی میده








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ